Jsou vaše peníze u brokera v bezpečí?

Všude kolem slýcháváme, že investování na finančních, potažmo akciových trzích, je rizikové a může způsobit, mimo jiné, kapitálovou ztrátu. Tohle je neustále omílaná věta, ale ono je to dobře. Alespoň to má široká veřejnost v podvědomí. Nicméně zamysleli jste se někdy nad tím, že další risk spojený s investováním může být váš broker? A právě tuto problematiku bude řešit dnešní článek.

Poznámka: V následujícím textu budu uvažovat pouze seriózní brokery spadající pod kontrolu finančních autorit, žádné off-shore forex brokery na Maltě nebo Kypru.

In a street name

Vsadím se, že tento pojem slyšíte poprvé. Jde o to, že drtivá většina brokerů drží vámi nakoupené akcie na své jméno, anglický termín je official owner (bavím se o zahraničních akciích a ETFs), zatímco vy jste vlastníkem práv plynoucí z držby akcií, tzv. beneficial owner. Znamená to, že „vaše“ akcie jsou ve vlastnictví brokerské společnosti, která si vede ve svých záznamech, jaká akcie komu patří. Souhrnným účtům, na kterých drží broker akcie vaším jménem, se říká pooled nominee account, případně jen nominee account.

Pokud je tedy vlastníkem vašich akcií broker, znamená to taky, že nefigurujete v žádném oficiálním registru. Takže například dividendy obdrží váš broker, který je následně distribuuje, dle svých záznamů, ke skutečným vlastníkům.

Zajímavost: Někteří brokeři a správci finančních aktiv využívají, za mírně vyšších poplatků, speciální firmu, tzv. custodian, která drží vaše cenné papíry na svých účtech, jež jsou oddělené od vašeho brokera, tudíž s nimi nemůže jakkoliv manipulovat. Jenže, aby tohle mělo smysl, musí být v roli opatrovníka nějaká autorita, třeba velká banka!

Například broker Degiro se chlubí tím, že všechny akcie jsou automaticky převedeny na custody účet, ale když se chcete dopátrat, kdo je jejich custodian, zjistíte, že se jedná o separate legal entity (SPV), což je obecné pojmenování, ale nikde se už nedozvíte, jaká firma za SPV stojí.

Proč je to řešené touto formou? Argumentem je usnadnění rychlé a levné změny vlastnictví. Vážně? Jaký je rozdíl, jestli se akcie v registru přepisuje na brokera nebo na skutečného vlastníka? A ještě v době, kdy je úplně všechno elektronicky zpracováváno. Mně to připadá jako chabá výmluva, ale třeba to má svoje technologické / funkční opodstatnění.

Může to být potenciální riziko? Ano i ne. Pokud je váš broker solidní, dostatečně veliký, s dobrou reputací, spadající pod kontrolu autorit a ochranou vkladů, potom je riziko mikroskopické.

Pokud by však došlo k tomu, že nějaký broker zbankrotuje, potom to může být obrovský problém pro jeho klienty právě z toho důvodu, že veškerý asset je ve vlastnictví onoho brokera, který s ním v krajní nouzi může nakládat dle své libovůle. Že se jedná o podvod? Jistě, ale takových podvodů zpronevěry peněz se událo v historii hned několik (více info níže). A když někomu „teče do bot“, není problém začít kouzlit s penězi ostatních, jen aby se odvrátil bankrot (viz. třeba nedávný skandál s německou Wirecard).

Proč vás tady straším? Předpokládám, že ze začátku tohle nikdo neřeší. Hlavně co nejrychleji založit účet, odsouhlasit všechny podmínky, poslat peníze a honem vydělávat. Ale když vám účet časem naroste, není od věci se začít zajímat o to, jakým způsobem jsou chráněny vklady klientů nebo právě vámi držené akcie, protože jak jsem právě vysvětlil, to že nakoupíte u brokera akcie ještě neznamená, že jste jejich oficiální vlastník.

K článku mě inspirovaly události, které se začaly dít ve spojitosti s Interactive Brokers (případně Lynx broker) a plánovaným Brexitem. A protože předpokládám, že hodně českých a slovenských investorů / obchodníků tohoto brokera využívá, bude se další část věnovat právě problematice chystaných změn.

Problém Interactive Brokers a Brexitu

Pokud máte u IB obchodní účet a vyloženě neignorujete jejich emaily, nebo si je necháte padat do spamu, potom vám neunikla zpráva o tom, že bude docházet k migraci všech účtů občanů EU z britské pobočky Interactive Brokers (U.K.) Limited, kde máme prozatím všichni své účty. Důvodem je blížící se Brexit a s ním spojené potenciální trable, jako například nemožnost otevírat nové obchody nebo vkládat peníze na účet. Bohužel se zatím neví, jak dobrá nebo špatná dohoda bude a co všechno bude omezovat.

Dle aktuálních zpráv to vypadá tak, že účty středních a východních Evropanů budou přesunuty do maďarské pobočky Interactive Brokers Central Europe Befektetési ZRt. IB na to vytvořilo samostatnou FAQ stránku, kde se snaží zodpovědět dotazy spojené s migrací, více info zde.

Určitě si říkáte: „To je povyku. Odsouhlasím migraci účtu do maďarské pobočky a jinak se nic nemění.“ Ostatně i IB to prezentuje tím stylem, že se vlastně nic neděje a vše po migraci poběží, jak má. Ano, vše dost pravděpodobně poběží jako doposud, jenže pokud jste pozorně četli výše uvedenou FAQ stránku až dokonce, potom by vás měla minimálně zarazit poslední pasáž s dost zásadní otázkou: „How will my account protection be impacted?

Aktuální situace

V současné chvíli, kdy jsou všechny účty pod britskou pobočkou Interactive Brokers (U.K.) Limited, jsou vklady klientů a jejich assetu pojištěné hned několika způsoby pomocí:

  1. britského garančního fondu FSCS (Financial Services Compensation Scheme) do maximální výše £85,000,
  2. amerického SIPC (Securities Investor Protection Corporation) pojištění vkladů a cenných papírů do maximální výše $500.000, z čehož tvoří pojištění hotovosti až $250.000,
  3. dodatečného pojištění každého účtu u Lloyds Bank až do výše $30.000.000 (pojištění hotovosti až do $900.000) s celkovým maximem $150.000.000 na pojistnou událost.

Kolem výše uvedeného pojištění koluje na internetu hned několik mýtů a omylů:

1. Americké pojištění SIPC se nevztahuje na účty založené pod britskou pobočkou Interactive Brokers (U.K.) Limited.

To není pravda! Všechny účty jsou tímto pojištěním chráněny.

2. Pojištění SIPC je k ničemu, jde spíš o marketingový tah než o ochranu klientů brokerských společností.

Neřekl bych. Rád vám připomenu dva notoricky známé případy, kdy došlo k úpadku brokera / správce finančních aktiv a SIPC v tom sehrál poměrně důležitou roli.

  • MF Global Inc. – obrovský broker specializovaný na komoditní deriváty, který zbankrotoval v roce 2011. SIPC napomohl tomu, aby bylo vráceno 100 % finančních prostředků klientům v hodnotě 8,1 miliardy USD, více info: SIPC: Customers See Full Assets Restored as MF Global Liquidation Ends.
  • Bernard L. Madoff Investment Securities LLC – tohle je neuvěřitelný příběh. Bernie Madoff byl považovaný dlouhá léta za superstar finančních trhů. V prosinci 2008 poukázal jeho syn na to, že celá firma je jedno velké ponziho schéma, Madoff dostal 150 let vězení a způsobil odhadovanou ztrátu 18 miliard USD. SIPC i v tomto případě napomáhal. K únoru 2020 bylo investorům zatím navráceno 13,93 miliard, tedy něco kolem 63 % a případ stále ještě není uzavřen. Pokud jste neviděli, tak doporučuji výborný film Čaroděj ze země lží, který zachycuje část života Bernieho Madoffa a jeho rodiny.

3. SIPC pojišťuje peněžní vklady a cenné papíry do maximální výše 500.000 USD na osobu. Když mám na účtu víc jak 500K USD, jsou moje peníze a akcie v ohrožení!

Vůbec ne. Jenom je potřeba správně pochopit, jak celý mechanismus likvidace firmy probíhá… Insolvenční správce má za úkol rozprodat veškerý majetek společnosti a zablokovat všechny finanční prostředky. V případě úpadků brokerských společností jsem četl starší výroční zprávu od SIPCu, že 99 % veškerého majetku bylo získáno z insolvenčního řízení. Na to chybějící 1 % je zde právě SIPC, aby ztráty klientům dorovnal.

Pro svoje potřeby počítám s pesimističtějším scénářem, tedy že se díky insolvenčnímu řízení získá 80 % majetku brokera, potom je obchodní účet do 2.500.000 USD 100% krytý SIPC pojištěním (80 % jsou 2.000.000 + 500.000 od SIPC). Pokud bych měl účet větší, založil bych další třeba na člena rodiny a získal tak dalšího půl milionu na pojištění.

Tím ale všechny dobré zprávy končí. Teď to horší…

Nadcházející situace

Pro všechny nově založené pobočky IB v EU (Lucembursko, Irsko a Maďarsko) platí evropské pojištění do maximální výše 20.000 EUR místo pojištění od britského fondu FSCS. A co je nejhorší… SIPC pojištění se na EU pobočky nevztahuje!

Úředníci v evropské unii to zkrátka umí zařídit. Zakážou obchodování amerických ETFek, aby ochránili nebohé investory, ale to, že jsou obchodníci chráněni proti úpadku brokera do výše 20.000 EUR, jim už přijde v pořádku.

Zajímavost: U brokera Degiro je váš účet také pojištění na pouhých 20.000 EUR (více info). Pokud bych u nich měl víc jak 100.000 EUR, už bych se necítil úplně komfortně…

Za zeptání nic nedáš

Protože jsem člověk zvídavý a rád se na nejasnosti zeptám, kontaktoval jsem IB ohledně nadcházející migrace s pár dotazy. Pro účely článku jsem je volně přeložil do češtiny:

: Na vaší FAQ stránce k migraci UK účtů do EU jsem se dočetl, že budou pojištěny do maximální výše 20.000 EUR. Skutečně je tam jenom tohle pojištění?

Support: Obávám se, že tam žádné další pojištění není. Přiznávám, že to není příliš velká částka ve srovnání se SIPC.

: Dobře, co to zkusit obejít… Co kdybych si založil účet pod americkým IB a celý svůj účet tam přesunul?

Support: To je možné pouze v případě, že jste daňovým rezidentem USA. Jinak to možné není.

: Dobře. Ještě jeden nápad… Neplánuje IB, že by právě kvůli mizernému pojištění v EU začal alespoň využívat opatrovníka (separate custody entity), který by držel veškerý asset klientů?

Support: Obávám se, že tahle možnost není k dispozici.

: Když to shrnu: díky migraci z UK do EU bude můj účet pojištěný do maximální výše 20.000 EUR. Prozatím neexistuje žádná možnost, jak docílit lepšího pojištění, je to tak?

Support: V současné chvíli nejsou žádné informace ohledně dalšího pojištění k dispozici.

: Dobře, co když se rozhodnu odmítnout migraci svého účtu? Jak bude moje obchodování a další věci ovlivněny?

Poznámka: Účet migrovat nemusíte, IB vás k tomu nemůže donutit. Stále platí, že pod IB UK se žádné podmínky nemění. Po Brexitu ale může dojít k tomu, že nebudete moct otevírat nové obchody, případně vkládat peníze na účet.

Support: To záleží na výsledku jednání mezi Británií a EU. Bohužel prozatím nevíme, jaké restrikce uvalí EU na Británii a jaké konsekvence z toho poplynou pro naše zákazníky.

Závěr

Zatím visí ve vzduchu příliš mnoho otázek, jak celý Brexit dopadne a co vše bude vyjednané. Osobně si myslím, že není důvod, aby obchodníci u britského IB nemohli dále obchodovat. Dokud nebudou 100% jasné všechny podmínky, určitě s migrací účtu do EU pospíchat nebudu.

Pokud by ale nastala situace, že se evropských rezidentů budou dotýkat pobrexitové restrikce v podobě omezení nebo znemožnění obchodování a současně by platilo pouhé pojištění proti úpadku do 20.000 EUR, potom bych účet nemigroval a začal zvažovat možnosti jiných brokerů, na které se vztahuje SIPC pojištění. To ale hodně předbíhám…

Jestli máte věcnou připomínku k danému tématu, budu rád, když se podělíte v diskuzi.


Subscribe
Upozornit na
guest
38 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
galos

Vdaka za clanok. Schvalne som pozrel mail od IB:
You will be provided with the following options:
*Migration of all of your IBUK accounts and the applicable Customer Agreements to either IBLUX, IBIE or IBCE, as determined by IBKR; or
*Opportunity to decline the transfer.

Akurat nenapisali akym sposobom „odmietnut“ migraciu konta. Riesil si to nejak a posielal si separatnu ziadost?

Nie je ako dalsia schodna moznost zalozit si viac separatnych uctov na vlastnu osobu?

Andrej.

Jan

Jak to bude u Revolutu? Ten teď přešel na litevskou licenci. Platí tam SIPC pojištění?

Jan

Tak Revolut používá DriveWealth a ten je členem SIPC viz odkaz https://legal.drivewealth.com/customer-account-agreement
V nápovědě revolut uvádí pojištění u SIPC. Tak snad to tak zůstane.

Majo

Super clanok, no a okrem poistenia je este nejaka nevyhoda migracie do Madarska ? Trocha sa obavam samotneho madarska/orbana teraz cez krizu sa tam deju zaujimave veci aby sa nezacal nejaky hon na investorov, zdanovanie, alebo znarodnenie…

mir

Díky za odpověď. S mou chabou AJ bych se těžko doptal.
Ale tento email od IB mě totiž znejistil. Nikdy nevím co Orbán dokáže vymyslet.
Pokud dostanete nějaké další info, je možné zde nebo soukromě informovat?

Miroslav

Supermuf

Pánové netušíte jak poznat jestli můj účet byl migrován a jestli to lze ještě zastavit ? Obávám se že jsem jim ten formulář k migraci již odsouhlasil. ..

Jan

Aktuálně Revolut: Hi Jan,

As you know, the UK will formally leave the EU after 31 December 2020. As a result, our trading company, Revolut Trading Limited (RTL), will no longer be able to passport its services across the EEA from 1 January 2021, as an appointed representative of its UK principal firm (which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority.)

This means that RTL will no longer be authorised on behalf of its principal firm to advertise, promote or otherwise provide the trading service to you under EU law after this date. You can, however, choose to continue trading with RTL from 1 January 2021 if you are comfortable with how the following changes affect you, so please do read on.

How will Brexit affect me?

Regulatory Protection – You will no longer have the benefit of EU regulatory protection but you will continue to benefit from UK consumer protection laws or regulations that may apply to the trading service.

Compensation Schemes – Don’t worry, your investments will continue to be held by DriveWealth LLC and protected by the Securities Investor Protection Corporation (SIPC) in the US.

Right to Complain – Depending on the circumstances of your complaint, you may not be able to refer your complaint to the UK’s Financial Ombudsman Service (FOS) but we’ll still do our best to put things right if you’re unhappy with any aspect of the trading service.

RTL will continue to operate as an appointed representative of its UK principal firm, and will continue to adhere to the high standards set by the Financial Conduct Authority (FCA), the UK Regulator. Rest assured that the investments you’ve made via the Revolut App will continue to be kept safe and secure after 31 December 2020.

What do I need to do?
You have until 31 December 2020 to decide what to do next. We will continue to update you via the Revolut App, email and our Help centre page with relevant information.

You have two choices:

Choice 1: To continue Trading with RTL, from early November you can download the latest version of the Revolut App and confirm via the Revolut App that from 1 January 2021:

– You are trading with RTL at your own initiative

– You are trading with RTL on the basis of an ongoing relationship

– You have been made aware that the trading service is not provided by an investment entity authorised in the EU

– You are aware that you do not have the benefit of any EU regulatory protections or investor compensation schemes by Trading with RTL

OR

Choice 2: You can sell down your positions, transfer your cash from your investment wallet into your payments wallet and then close your trading account by 31 December 2020, should you no longer wish to continue trading with RTL after this date. Normal fees and charges will apply.

There may be tax implications for you if you have to sell down your positions before closing your account, so you should seek independent tax advice regarding this.

If you do nothing before January 1st 2021
As of 1 January 2021, you will not be able to access the trading service – either to continue trading or to close your account – unless you give the required confirmation via the latest Revolut App.

Our Future Plan
We are currently applying for a licence in Ireland which will enable us to provide investment services across the EEA in 2021. We will keep you informed on its progress.

Financial Conduct Authority
If you have any questions about how Brexit could affect your financial protections please contact the FCA on +44 207 066 1000 or email them at [email protected]

Revolut App
Please ensure that you always have the latest version of the Revolut App downloaded so that you can receive important updates to the trading service.

Regardless of what is happening in the world, we remain committed to providing you the same great trading service allowing you to invest in over 800 US stocks from as little as $1, commission-free within your monthly allowance!

We hope you continue to use the trading service from RTL. We will continue to update you via the Revolut App, email and our Help centre page, so stay tuned for more updates between now and 31 December, 2020.

Thanks,
Team Revolut.

Tomas

Vynatek z FIO klientske dokumentace Investicni nastroje a ochrana

„Obchodování v USA (netýká se derivátů)
Při obchodování s cennými papíry v USA prostřednictvím obchodníka s cennými papíry (v našem případě Fio
banka, a.s.) jsou odpovědnostní vztahy mezi subjekty rozděleny do dvou oblastí: vůči zákazníkovi je odpovědný
pouze obchodník, vůči obchodníkovi je pak odpovědný jeho zahraniční partner. Zahraničním partnerem Fio banka,
a.s. je Pershing LLC (zahraniční obchodník a depozitář cenných papírů).
Majetek zákazníků obchodujících prostřednictvím Fio banka, a.s. na trzích v USA je evidován na sběrných účtech,
které jsou vedeny pro obchodníka výše uvedeným partnerem.
V případě platební neschopnosti depozitáře, která je navíc velmi nepravděpodobná, je tento pojištěn, a to v
dostatečné míře. Pershing LLC je členem Securities Investor Protection Corporation (SIPC®;). Pojištění
poskytované touto institucí se vztahuje na všechny klientské účty (tedy i sběrný účet obchodníka) ve výši 500.000
$, z toho do výše 250.000 $ jsou pojištěny finanční prostředky zákazníka. Pershing LLC je navíc nad rámec SIPC
pojištěn prostřednictvím Lloyd´s of London. Výše pojištění poskytované tímto subjektem činí pro cenné papíry
1.000.000.000 $ (v úhrnné výši za všechny účty evidované Pershing LLC) a pro peněžní prostředky na účtu
každého zákazníka 1.900.000 $, maximálně však v úhrnné výši 1.000.000.000 $. Obchodník by měl v případě, kdy
by došlo ke zpronevěře svěřených prostředků depozitářem, nárok na náhradu z tohoto pojištění. V případě, že by
se depozitář dostal do platební neschopnosti, avšak k žádnému trestnému činu by při tom nedošlo, byl by majetek
zákazníků vedený na sběrných účtech vydán zpět obchodníkovi.“

Ja to pochopil tak, ze ochrana v ramci SIPC se vztahuje na sberny ucet obchodnika (tedy sberny ucet FIO banky) a NE na jednotlive zakazniky FIO. Tedy cely sberny ucet je pojisten na $500.000. To v podstate znamena ze (predpokladam ze souhrnne maji zakaznici FIO banky v USA akcie za mnohanasobne vic nez $500.000) defacto nejsme chraneni vubec.

Nebo se mylim?

Tomas

Jenze v tomto pripade je „kazdy ucet jednotlivce“ zminovany sberny ucet FIO banky u depozitare. Klient (koncovy zakaznik) u toho zprostrekdovatele Pershing LLC zadny ucet nema.

David

Jaké jiné brokery pod SIPC (či s jiným velkým pojištěním) by šlo pro velké účty (na ETF investice) tedy zvažovat?

Současné komentáře: Lynx/IB EU 20k eur, Degiro 20k eur, Fio jen pojištění sberneho uctu..

Armin

Odkud čerpáš informaci, že u Tradestation je možno otevřít účet jako občan EU?

Na jejich stránkách vidím napsáno:
„TS SELECT and TS GO: Available only to U.S. residents.“

viz https://www.tradestation.com/pricing/ v sekci „Additional Information on TradeStation Securities Pricing“

Armin

Jaký typ účtu máš u TradeStation a jaké platíš poplatky? Na jejich stránkách jsem se naprosto ztratil. Nikde nejsem nenašel popis jiných typů účtů než TS select a TS Go.

Doufám, že se zde bavíme u účtu u společnosti „TradeStation Securities, Inc.“ která je registrovaná v USA.
Že nemyslíš účet u společnosti „TradeStation International Ltd „, která je registrovaná v UK je v UK navázána na IB?

Armin

Pokud tedy nejsi u nich aktivní, tak ti strhávají „Account Service Fee“ $149.95 per month?

Podle podmínek na minimální požadavky:
preceding month: trade 5,000 shares, trade 50 contracts, or maintain a $100,000 balance.

Tede chápu to tak, že mě budou každý měsíc účtovat 149.95 USD, pokud nezobchoduji měsíčně 5000 akcií nebo 50 futures kontraktů nebo můj účet nedosáhne zůstatku aspoň 100 tisíc USD. (viz https://www.tradestation.com/pricing/service-fees/ , sekce „Account Service Fee“)

PS: Proč tam máš účet na futures, když na něm aktivně neobchoduješ?

Dave

Mám u nich účet a nic mi měsíčně nestrhávají. Aktivní nejsem, jednou za pár měsíců něco koupím.
Není to moc jasné, ale patrně spadám do levého sloupečku tabulky dole:
https://www.tradestation.com/pricing/service-fees/

torgar

Ahoj,
diky za super clanek. Hezky to vsechno vysvetlujes.
Chtel bych se zeptat na jednu vec, ktere nerozumim.

Degiro tvrdi (jak pises), ze vsechny akcie jsou v majetku nejake treti strany, ktere nema zadne podnikatelske aktivity a tudiz by nemela zbankrotovat. Dale pak tvrdi, ze vsechnu cash drzi ve „Fondech penezniho trhu“, takze taky oddelene. Pokud bych obema temto tvrzenim veril, tak ale skutecne v pripade upadku brokera dostanu vsechno zpatky. Ty tvrdis, ze je nejiste, kdo je ten jejich custodian, takze z toho duvodu neveris zadne takoveto jejich ochrane?

Porad se jen snazim pochopit to, ze kdyz broker tvrdi, ze akcie nejsou drzene na jeho jmeno, tak pri jeho upadku by se tento „custodian“ nemel mit zadne ztraty a vsechno by na nem melo byt. Pak by defacto nebylo ani potreba tak vysoke garance. Jde tedy spise o to, ze brokerovi se nema duverovat?

Adam M.

Z odpovědí supportu na Lynx po 24.12. chápu, že Británie se sice dohodla, ale za podmínek, které obchodování na účtu bez migrace víceméně stejně znemožňují (čili migrace je nutná)

Jak jste to vyřešili? Souhlas k migraci + přechod někam jinam? (potažmo kam?). Nebo smíření s novým rizikem?

Díky za komentáře/rady.

Ivan

Není zrovna u Interactive Brokers účet klienta oddělen od majetku brokera? Alespoň Lynx to tvrdí, třeba tady: https://www.lynxbroker.cz/platforma-a-nastroje/ochrana-uctu/ (i když tam ještě operuje s IB UK).

To znamená, že v případě úpadku brokera se na tebe pojištění nevztahuje, protože k žádné škodě nedošlo, portfolio je majetkem klienta a jenom se přesune k jinému brokerovi.

Pokud vím, tak to pojištění se vztahuje především na případy podvodů, kdy by s odděleným majetkem neoprávněně disponoval třeba nějaký zaměstnanec brokera apod.

Balthazzar77

Ahoj, omlouvám se za hloupý amatérský dotaz, ale k začátku článku – existují tedy i nějací brokeři, kteří (pro běžný retail) neaplikují princip official owner (broker) x beneficial owner (investor) ale „oficiálním“ vlastníkem akcií je přímo investor, který je přes tohoto brokera nakoupil? (Předpokládám, že tato možnost bude vykoupena násobně vyššími poplatky…)

Fers

Díky za článek. Vzhledem k situaci s IB, jsem se tímto taky zabýval a zatím nejvyšší krytí mimo €20tis od ICF by mělo automaticky poskytovat svým klientům eToro do limitu € 1mil viz https://www.etoro.com/cs-cz/investing/insurance/ jen nevím, jestli ho brát jako seriózního brokera, protože to načasování s pojištěním mi spíš přijde jako snaha přebrat IB co nejvíce klientů

Last edited před 2 měsíců by Fers
Scroll to Top
Copy link
Powered by Social Snap